09-1 Głośna/nieprawidłowa praca - manualna skrzynia biegów
Opis
Olej w manualnej skrzyni biegów powinien być regularnie wymieniany. Natomiast co raz częściej stosowany jest olej typu „fill-for-life”, którym napełnia się skrzynie na okres całej jej eksploatacji. Niestety zdarza się, że już po przejechaniu ok. 30.000-40.000 km słyszalne stają się dokuczliwe odgłosy pochodzące ze skrzyni biegów, co jasno dowodzi, że smarowanie jest niewystarczające z powodu utraty właściwości smarnych i ochronnych oleju.
Jeżeli do oleju w skrzyni biegów zostanie dodany środek Forté Diff & Gear Treatment zwiększający odporność na ścinanie się oleju, dzięki jego właściwościom smarującym, w warunkach wysokiego obciążenia, zostanie zapewniona lepsza ochrona łożysk i kół zębatych. Tym samym zapobiega się zużyciu i hałasom ze skrzyni biegów.
Oprócz zredukowania hałasu, dzięki wyższej stabilności oleju na ścinanie, zostanie również zapewniona łatwiejsza zmiana biegów. Uniknie się również starzenia się oleju a wnętrze skrzyni biegów pozostanie czyste.
Doświadczenie dowodzi, że po użyciu środka Forté Diff & Gear Treatment w skrzyni biegów poziom głośności po przejechaniu 60.000 lub nawet 90.000 kilometrów jest mniejszy niż byłby w przypadku przejechania 30.000 kilometrów bez zastosowania środka Forté Diff & Gear Treatment.
W przypadku wystąpienia problemów z synchronizacją należy również dodać jedną dawkę środka Forté Automatic Transmission Treatment do nowego oleju w skrzyni biegów, aby wyeliminować w ten sposób osady laku na pierścieniach synchronizujących.
Czy wiesz że?
W przypadku bardzo silnie zanieczyszczonego oleju, należy dodać jedną dawkę Forté Automatic Transmission Treatment. Następnie po 7 dniach jazdy samochodem
wymienić olej (zobacz pakiet 09-2 utrudniona zmiana biegów/wypadanie biegów w przekładni ręcznej) dodając do nowego oleju jedną dawkę środka Forté Diff & Gear Treatment i 1 dawkę środka Forté Automatic Transmission Treatment!