03-3 Czyszczenie zdemontowanego filtra cząstek stałych (DPF/FAP) + profilaktyka filtra Forté
Opis
Sposób postępowania:
1. Zdemontować filtr i umieścić go pionowo w kuwecie, wylotem do góry Do wylotu wprowadzić 2 x Forté Valve Cleaner. Po przekształceniu piany w płyn, monolit filtra razem z zanieczyszczeniami (sadza, popiół), będą stopniowo nasączane preparatem.
2. Pozostawić preparat w filtrze na min. 1 godzinę, w celu reakcji z zanieczyszczeniami. Do wylotu filtra wlać 3 litry gorącej wody, w celu przepłukania zaabsorbowanych zanieczyszczeń przez preparaty
3. Zanieczyszczenia zaczną wypływać stopniowo. Najpierw w postaci ciemnego płynu, rozpuszczonej sadzy,
następnie szarego pochłoniętego popiołu.
4. Przepłukiwać filtr najlepiej gorącą woda, do momentu aż wypływająca woda będzie zupełnie czysta.
5. Wysuszyć filtr wydmuchując pozostały płyn sprężonym powietrzem.
6. Zamontować filtr do samochodu.
7. Zresetować system regeneracji i wykasować błędy domyślne w komputerze pokładowym.
8. Do baku wlać 1 x Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner + 1 x Forte DPF Cleaner And Regenerator.
9. Uruchomić silnik i rozgrzać go do momentu gdy płyn chłodniczy osiągnie temperaturę 80 st. C. Uwaga na początku będzie wydobywało się z rury wydechowej dużo pary wodnej z mokrego filtra DPF.
10. Zalecamy dodatkowo wymusić przy użyciu urządzenia diagnostycznego, wypalanie filtra.
11. Wykonać jazdę testową na odcinku 30 km.
Czysty Silnik Działa Lepiej!
Instrukcja Video:
https://www.youtube.com/watch?v=_MvJtcIFB4A
.