Zapraszam do obejrzenia filmu, w którym tłumaczymy, dlaczego wiara, że do bezawaryjnej pracy silnika wystarczy wymiana oleju co 10-15 tys km, jest błędem.
Współczesne samochody, posiadające złożone systemy (Start Stop, zmienne fazy rozrządu, wtrysk bezpośredni), gdzie wymagana jest wysoka czystość oleju, bezwzglednie wymagają dodatkowej czynności, w postaci oczyszczenia układu smarowania, przed wlaniem nowego oleju.
Taką konieczność oczyszczenia układu smarowania, przed wlaniem nowego oleju, podwyższa jeszcze fakt, używania auta w trybie miejskim. Olej, w takich samochodach, prawie nigdy nie osiąga temperatury pracy, jaką jest temperatura oleju 95-100 st. Celcjusza.
Pakiet czyszczący układ olejowy, jaki zawiera każdy olej, uaktywnia się w pełni, w temperaturze pracy. Dlatego w wielu nowoczesnych silnikach, obserwowane są nadmierne zanieczyszczenia w układzie smarowania. Żeby pozbawić układ tych brudów należy przed wymianą oczyścić system olejowy preparatem Forte Motor Flush New Gen.
Trzeba pamiętać, że przy wymianie oleju, aż 15 % starego, zużytego oleju, pozostaje w układzie. Bez oczyszczenia tych pozostałości, wlewanie czystego oleju, jest błędem merytorycznym.